søndag den 20. november 2011

Tærte med chokoladefyld og kiwi

Hey Trini, så blev det atter weekend, og atter tid til at eksperimentere lidt på kagefronten! Håber også dig og Dorthe får lavet noget fantastisk i aften og i morgen. For mig endte det ud i en random bund af 5 dadler og 2,5 dl mandler, fyld af den nu velkendte chokolademousse og med pynt af kiwi. Der skal måske kun 3 eller 4 dadler i næste gang, for det blev sgu ret fedtet. Og så skal jeg finde en måde at lave chokoladefyld der er knap så luftigt, der var en lidt for stor forskel på konsistenserne. Men dermed ikke sagt, at det ikke smagte fint ;)
En opskrift jeg også forsøgte mig med igår, var en ris-fri risotto ret fra Green Kitchen Stories. Det gik desværre ikke rigtig uden ost, men tror mit lidt mislykkede forsøg ville være knap så mislykket, hvis serveret ved siden af en god bunke grønsager, din mors gode karry kål eller vores Il Fornaio ris :) apropos, har du fået lavet din suppe?

2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot :) Og FEDT det er din egen opskrift! (jeg er selv i gang med at udtænke en dessert opskrift, som jeg glæder mig meget til at forsøge mig med) Godt du har forkælet dig selv (og måske familien?) med kage, ih hvor skal du også forkæles - særligt nu hvor du har været syg. Dejligt det går fremad og du næsten er på toppen! Savnede dig til zumba i eftermiddags.
    Dorthe og jeg var begge meget imponerede tidligere, da vi så din kage - hvordan har du fået den smukke zikzak-bund ud af formen?
    Spændende forsøg med ris-fri risotto retten. Den vil jeg lige tjekke ud :) nogen må godt opfinde et godt alternativ til ost.
    Nej den suppe ligger stadig i superskuffen og venter.. jeg kigger tit på posen og glæder mig til at prøve den.

    SvarSlet
  2. Uhh det lyder spændende, jeg glæder mig til at høre om den når den er færdig udtænkt, og evt. se og smage udfaldet?! Du kan i hvert fald counte mig in, no matter what ;) bare hvis der skulle være behov!
    Men altså jeg fik forkælet mig selv med 1/3 af kagen lørdagaften, så var de andre der heldigvis til at dele med mig søndag eftermiddag ellers ville jeg være lidt crazy bad!! Men mht. formen, så købte jeg en fin lille tærteform online i en bageshop. Den har udtagelig bund, så det var bare at "poppe" bunden op og så stod den jo bare der. Det var også første gang jeg selv fik lov at se hvor flot det egentligt ser ud når den bliver brugt, udover med en madtærte.
    Men ja! Cheese replacement kunne godt bruges! Soya ost? Eller, det lyder måske mere som et fyld produkt...
    Åh jamen den var også næsten ekstatisk bare at kigge lidt på! Tror også jeg smutter forbi Kvickly imorgen og ser hvad jeg kan få ud af det;)

    SvarSlet