tirsdag den 29. november 2011

Cake mania

Jeg havde lidt regnet med at have en masse spændende billeder med hjem fra kageworkshoppen med Caroline Fibæk, men nu hele aftenen failede lidt for med vedkommende så jeg måtte smutte før tid, fik jeg lige en lille chokolade med i hånden på vej ud af døren. Den fik et par knups med klarede en tur i tog og med hjem dagen efter til Svendborg. Vældig fin lille chokolade som giver mig lyst til selv at prøve med julekalender godter. Må lige forsøge om jeg kan fange opskriften nu jeg ikke fik den med ud af døren.

Men da jeg ikke nåede at smage Carolines mango cheesy cake, blev jeg nød til at lave en erstatning da jeg kom hjem i søndags efter arbejde. Det blev til Carolines Ganache à trois, som egentligt blev vældig vellykket! Tre forskellige chokoladelag, først med en bund af pekannødder(skulle have været para-), dadler, kokosmel, kokosolie, kakao, kakaosmør, kakao nibs og agave sirup(!) I midten en chokoladecreme og så med chokoladeovertræk og morbær. Bunden bliver jeg nød til at kombinere med noget andet, eller lave "romkugler" af, den er fantastisk!

I sidste uge forsøgte jeg mig med Jens Casupeis opskrift på cheese cake, som skulle være "bedre end cheese cake". Det mislykkedes desværre lidt, her var det bare ikke helt godt at erstatte cashewnødder med mandler i cheese cremen. Men synes nu den blev pæn med sharonfrugt istedet for jordbær...

Sad også lige og kiggede mine billeder igennem og fandt her Pina Colada kagen!! Billederne har desværre en lidt irriterende farve men synes simpelthen den blev så flot! Jeg er totalt hooked på at pynte igen. Go snowman! Og måske kager med risflødeskum?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar