mandag den 2. januar 2012

Rødbedebøffer, rødkålssalat og paté

Her til aften lavede jeg rødbedebøffer med udgangspunkt i denne opskrift fra Green Kitchen Stories. De blev rigtig vellykkede, og smagte super. Jeg lavede lidt om på opskriften da det ikke var alle ingredienser vi havde.

Jeg blandede æg, koriander og spidskommen med de stegte, revne grønsager og fyldte en tilpas mængde hirseflager i blandingen, så den ikke var for vandet. Ca 1 dl, og så undlod jeg soyamælken. De blev stegt 6-7 minutter på hver side ved først middelhøj og så lav temperatur. Og de hang ikke fast på panden så forholdende var fine. Næste gang vil vi se om de kan bages i ovnen.

Dertil lavede vi en rødkålssalat som jeg fandt i mit "fit living" blad som skulle være rig på antioxidanter. Rødkålssalat med sesam og solsikke:

1/4 finthakket rødkål
1 bundt hakket (thai)basilikum
2 spsk sesamfrø
2 spsk solsikkekerner

Dressing:
5 spsk olivenolie
saft af 1 citron
havsalt

Og så lavede mor en paté af hvad der lige var i køleskabet. Først steges de kogte ris fra igår med løg, gulerødder, mandler, pekannødder og krydderier. Derefter blandes det med æg og soya cuisine og så en time i ovnen. Simpelt og godt! Desværre kommer farverne ikke rigtigt til sin ret...

1 kommentar:

  1. Hvor lyder det hele bare nice. De der rødbedebøffer ku' jeg meget godt!! De er også flotte. COOL mor der lige laver sådan en paté af hvad der er i køleskabet.

    SvarSlet