onsdag den 18. april 2012

Raw chokoladekage med smørcreme

Da jeg var hjemme her sidst i ferien, fik mine forældre besøg af deres gamle restaurantchef Kristian - han er diabetiker og jeg havde lyst til at lave en vild kage - så det kunne da forenes så ganske smukt... 

Jeg blev enig med mig selv om at prøve Carolines opskrift på "Ekstravagant chokoladekage med smørcreme" af. Og resultatet blev da også fuldstændig godt, selvom kagen ikke lignede hendes helt. Kristian synes den var god, og endnu bedre så var Anna også nede med kagen. Hun har ellers været lidt skeptisk med de raw sager her;) og kan ellers normalt hverken lide dadler eller kokos... Resultatet blev godt, selvom jeg brugte kokosolie istedet for -smør. Chokolade/kokosbund, og så med to lag smørcreme imellem to andre lag af chokolade og dadler + chokoladelag på toppen. Mmh!

3 kommentarer:

  1. Det er fuckable food (som der er en tumblr der kalder sig). Den ser rigtig lækker ud med den cremede chokolade topping og chokoladekagebunden. Heldige mennesker, Kristian og Anna! Du er god, Stiine :-*

    SvarSlet
  2. Kan rigtig godt lide ordet 'erfaringskogebog'!

    SvarSlet
  3. Wow ja! Fuckable food, det er lidt groft! men godt:D hi. må lave en god kage til dig, når du kommer hjem og kommer og besøger mig. Så skal du satme få, skal du.

    SvarSlet